02.10.2023.
Od njegovog osnivanja 1932. godine, LEGO je prešao dug put, transformišući se iz male danskog proizvođača drvenih igračaka u globalnog giganta plastičnih građevinskih kockica koje su postale sinonim za kreativnost i inovacije. Međutim, svaka priča o uspehu ima svoj vrhunac, i za mnoge entuzijaste LEGO-a, to vrhunsko razdoblje je upravo sedamdesete godine 20. veka. Ovo desetljeće, često nazivano "Zlatno Doba LEGO-a", nije samo predstavljalo revoluciju u proizvodima i ponudi, već je i cementiralo LEGO-ov položaj kao ikone svetske igračke industrije. U ovom poglavlju, dublje ćemo se zaroniti u ovo uzbuđujuće razdoblje, istražujući ključne momente, inovacije i uticaj koji je LEGO imao na kulturu, ekonomiju i, najvažnije, na milione dečjih srca širom sveta.
4.1 LEGO Minifigures: Pojava prvih likova
1970-te godine obeležile su jednu od najvažnijih prekretnica u istoriji LEGO-a – pojavu Minifigures. Ovi mali plastični likovi, s pokretnim rukama, nogama i glavom, postali su prepoznatljivi simbol ovog brenda. Pre nego što su Minifigures postali deo sveta LEGO-a, deca su mogla da grade samo strukture. Sa pojavom ovih likova, LEGO kocke dodale su novu dimenziju igri – sada su deca mogla da kreiraju čitave priče i svetove u kojima su ovi likovi živeli. LEGO Srbija, na primer, brzo je prihvatila ovu inovaciju i postala jedan od vodećih distributera Minifigures u regionu.
4.2 Ekspanzija LEGOLAND-a
1970-te godine obeležile su i ekspanzija LEGOLAND-a, tematskih parkova posvećenih svetu LEGO-a. Prvi LEGOLAND park otvoren je 1968. godine u Billundu, Danska, ali sedamdesete su dovele do njegove globalne popularnosti. Za one koji nisu mogli da posete LEGOLAND, kocka.rs je postala popularna platforma gde su entuzijasti mogli da dele svoje LEGO kreacije i razmenjuju ideje.
4.3 LEGO Space serija i LEGO Duplo
Jedna od najomiljenijih serija koje su se pojavile u ovom periodu bila je LEGO Space. Ova serija je omogućila deci da kreiraju svemirske stanice, rakete i čak čitave vanzemaljske civilizacije. Istovremeno, LEGO Duplo, namenjen mlađoj deci, pružao je veće kocke koje su bile jednostavnije za slaganje. Svaka kockica, svemirska letelica, Minifigure i Duplo set bili su dizajnirani s pažnjom na detalje, čineći svemirsku avanturu još realnijom za mlađu publiku.
4.4 Ekonomski rast, stabilnost i LEGO kocke
Sedamdesete godine donose ogroman ekonomski rast za LEGO kompaniju. Uz inovacije u proizvodima, poput Minifigures, Space serije i LEGO Duplo, kao i ekspanziju LEGOLAND parkova, LEGO je postao mnogo više od igračke – postao je globalni fenomen. LEGO kocke postale su sinonim za kreativnost i maštovitost. Uprkos ekonomskim izazovima koji su obeležili 70-te godine u mnogim delovima sveta, LEGO je uspeo da održi stabilnost i čak proširi svoju prisutnost na globalnom tržištu.
U zaključku, 1970-te godine zaista predstavljaju "Zlatno doba" za LEGO. Ovo decenije nije samo donela inovacije u proizvodima, već je i utemeljila LEGO kao globalni brend koji će ostati omiljen među generacijama koje dolaze.